One in a million♥

Ju mer jag tänker på vad som faktiskt sker just nu, folk provrider och jag står där och pratar om allt därtill, ju mer inser jag att jag verkligen inte kunnat fått en bättre häst. Det kommer göra så ont att lämna ifrån mig honom och det känns som att jag överger honom på ett sätt...
 
Men jag vet att jag gör rätt, oavsett hur egoistisk jag egentligen vill vara, att jag vill ha kvar honom men slippa arbeta för det. Det kommer ju inte fungera. Iallafall så vet jag inte riktigt vart jag vill komma med detta men jag vill återigen säga hur mycket han har och alltid kommer betyda för mig.
 
Jag har växt så enormt mycket som person, med ansvar osv men även psykiskt och mycket är tack vare Patch. Han har alltid varit där när jag behövt honom som mest och alltid gjort mig lycklig. Om det inte vore för honom hade jag aldrig varit den jag är idag, jag har till och med träffat min bästavän genom honom, om man ser det så.
 
Det finns inget jag ångrar med tiden jag tillbringat tillsammans med denna underbara ponnyn. Jag är så otroligt tacksam att jag fått möjligheten att ha honom. Verkligen, han är en på miljonen. Jag hoppas nästa ryttare kommer inse hur underbar han är och tar vara på tiden de kommer få ha tillsammans.
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var fint skrivet, och väldigt rörande… Jag önskar att alla kunde ha för sin häst lika äkta och djupa känslor som du. Och oroa inte dig: du sviker inte honom. Du och Patch kommer att ha varandra för livet, eftersom kärleken aldrig försvinner, även när vägarna skiljer sig. Den ändrar bara form, men går vidare ....

2013-04-30 @ 22:55:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0