2 oslagbara år ❤

Idag var det exakt 2 år sedan min underbara fina ponny kom hem till mig. Det var runt 12 tiden och jag minns det som igår, många var i stallet då och när han ställdes i boxen kom alla o tittade, berömde och grattade mig till den fina ponnyn. Han var nervös så vi lät honom vara ifred ett tag medans vi flytta in all utrustning som vi fick med, skrev på kontraktet och jag stod nu som hans nya ägare. 
 
Förra ägaren sa hejdå med tårar och åkte iväg, det var jobbigt att se dom lämna honom så ledsna medans jag var så glad och lycklig. Efter ett tag tog jag ut honom på en liten promenad runt anläggningen och tog bilder. Han blåste upp sig och var spänd, lät honom beta en liten stund och njöt av hela situationen. Han var äntlligen min. 
 
 
Det var en av dom lyckligaste dagarna jag haft och jag kommer aldrig glömma den dagen. Vi hade det lite kämpigt de första månaderna, jag var inte så rutinerad och han var lite skeptisk mot mig, men mina bästa minnen har varit med honom, helt klart. Första sommaren tillsammans stod han på ett gigantisk sommarbete med många andra hästar, jag åkte dit iprincip varje dag och red. Så många härliga oslagbara ridturer med massa bus och skratt med kompisar.
 

 
 
Nu 2 år senare har vi utvecklats så enormt mycket, han har lärt mig så otroligt mycket och idag kan jag verkligen säga att jag kan alla hans knappar och knep, visst ramlar jag fortfarande av när han busar till det men i dressyren går det verkligen så himla bra. Tyvärr har mitt intresse för ridningen bara minskat och minskat det senaste halvåret så jag har bestämt mig för att lämna vidare denna underbara ponnyn och hoppas att han förgyllar nästa ryttares tid lika mycket som han gjort med min tid.
 
 
 
Jag hade helt ärligt inte kunnat haft en bättre tid som hästägare, helt skadefri och jag har verkligen kunnat göra ALLT med honom. Han vill bara göra rätt och tillfredställa sin ryttare, det krävs bara tålamod och träning! Innan jag skaffade häst trodde jag aldrig att jag skulle vinna 2 tävlingar på rad, hoppa terreng som vi gjort, hoppat så högt på träning eller fått en så underbar känsla i dressyren. Avslutar med flaggan i topp och ångrar inte en enda sekund tillsammans med Checked Patch.
 
Patch är allt man kan önska sig och lite till, min kärlek till honom kommer alltid förbli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0