Lilla ridhuset

Hejsan! Idag ra jag och Alva i lilla ridhuset för första gången, det har inte varit tillåtet förens nu. Det var sjukt ovant att rida i ett "normalstort" ridhus, det var verkligen jätteovant! haha sen blev det inte bättre för att en kom in och longera... Det var riktigt irriterande så jag inte kunde göra de övningar och moment som jag ville.
 
Patch var iaf bitvis jättefin och jag tänkte mycket på att hålla stadigare hand osv men sen när den jobbiga hästen som blev longerad kom hela tiden så spände han sig, det hade liksom kunnat vara ett såntdär superbra ridpass men som förstördes pga av det...
 
Aja han var iaf fin för det mesta, pigg och jag tränade på skänkelvikningar, öppnor i traven vilket gick bra, bättre hela tiden liksom. Sen red jag förvänd galopp. Han var inte helt stadig i den förvända för han måste stärka sig mer. Men formen höll han bättre än vanligt! Nöjd med idag ändå.
 
Gammal bild, för nästan exakt 1 år sedan, shit vad tiden går fort...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0