Fullt upp!

Hejsan! Jag har hadt fullt upp så därför har jag inte bloggat men tänkte göra det nu. I fredags vilade Patch och jag red Partner, Alvas häst istället. Han var mycket segare i början än han varit innan men det blev bättre. Det gick mycket bättre i galoppen än innan, jag konde samla honom mer och ha bättre kontakt. Tränade på förvänd galopp på en 8volt och i traven tränade jag lite på skänkelviknigar. I slutet hoppade alva upp på partner och jag hoppa upp o skritta av Mathildas ponny ist, jättesöt!

Sen i lördags red jag min patchi i vallenberg. Tränade dressyr för alva, vilket var jättegivande! Alltså det är sjukt vad hon har hjälpt mig (och hjälper) för alla tränare som jag tränat för innan har tränat mest oss som ekipage, inte mig som ryttare lika mycket. Men alva tränar mig så att jag blir bättre och så jag rider patch bättre. Iaf så är det största problemer min hand, den är inte tillräckligt stadig för patch. Då han kräver att man håller en stilla och jämn kontakt exakt hela tiden. Det svåraste är i övergångarna från galopp till trav.

Men iaf så blev patch jättefin först men eftersom det var jobbigt att det blev högre krav genom att jag "red" mer så blev han lite spänd och fokusera på annat, det gör han när han tycker saker är jobbiga, han hoppar till för ingenting för att slippa arbeta. Men när han gav med sig igen gick det bra igen. Han var jätteavslappnad i traven, tränade på öppnor och skänkelvikningar. I galoppen red jag lite mer som jag brukar, längre o lägre form samt mer böjda spår. Tränade på förvänd galopp. Nöjd med ridpasset även fast jag ite kunde hålla kvar honom så fin hela tiden!

Idag söndag, hade vi tänkt att hoppa lite eller ah iaf bommar! :) här är en bild på mig och Partner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0