första träningen!

Hejsan! Idag red jag min första dressyrträning för Karin Engström, red med Linda också. Jag fick Patch mjuk och fin i uppvärmningen faktsikt så det är jag nöjd med. Sen när träningen började så trava vi först runt på mittvolten och jag fick tänka på att korta vänstertygeln mycket mer och hålla den mkt hårdare än vanligt..
 
Sen i skritten arbetade vi med att verkligen få hästarna ställa och forma sig samt flytta ut bakdelen. Det gick bra ändå men behövde ha lite för korta tyglar för min smak men det lönade sig. Sen red jag korta trav och galoppövergångar för att ha en bra och samlad galopp. Det gick helt ok.
 
Sen skulle vi träna på rakriktning i galopp på kvartslinjen vilket inte alls gick bra för att Patch blev jättespänd och tröck upp huvet så ah... Men sen var han jättefin när jag travade av, mjuk i sidorna och fin i mun. Det ända var att sista galoppdelen gick jättedåligt men annars gick det ok. Kändes asbra att träna för nån iaf!
 
Bilder från förut, ett ridpass som inte gick så bra. (Ej från träningen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0