Bästa träningen hittils

Hejsan! Idag tränade jag för Karin, blev tvungen att skritta fram ute o där var han spänd men sen slappna han av lite mer när jag kommit in, det gick bra att rida fram förutom att han var lite seg och kändes lite trött. Han sökte sig väldigt mkt framåt nedåt (mer än han brukar) och ville liksom bli lite lång. Han blev fin, mjuk och avslappnad som jag ville efter uppvärmningen iaf.

Sen började vi träna i traven, red öppnor och skänkelvikningar, la in rätt många 10 m volter samt mkt halvhalter. Det blev bättre men han ville inte riktigt ställa igenom åt vänster först men sen släppte det. Det gick inte så jättebra i traven men i galoppen däremot så gick det bra, eller i början tryckte han upp huvet lite när han inte ville ställa igenom men när det släppte red jag serpentiner och han höll sig jättestadig och balanserad i den förvända bågen!

Det kändes verkligen bra i höger varv, lite mindre bra i vänster men ändå är jag nöjd, Karin tyckte att det var det bästa träningspasset hittils. Vi har verkligen utvecklas jättemycket och fort på bara 3 veckor... Alltså sedan jag börja träna för Karin och Alva. Är jätteglad att det går så mycket framåt! Vill verklgen ut o tävla men det är lite svårt... Blir nog inte förrens till våren :/

bilder från för typ exakt ett år sedan.. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0