2 ridna!

Hejsan! Idag red jag först Emmas häst "TH" med alva och sen tränade jag på Patch för alva. TH var helt annorlunda från Patch, asså en helt annan typ av häst och ridning. Så i början innan jag förstod hur jag skulle rida henne gick det inte så jättebra men när jag väl fick henne mellan hjälperna var hon hur fin och lätt som helst! Verkligen skitfin! Hon är också rätt hög så till och med alva på Partner såg små ut haha. Iaf så tränade jag inte på något speciellt, red mest runt och försökte hitta knapparna typ o lite så.

Sen då när jag skulle träna för alva hade jag mina alldeles helt nya och oanvända cavallo stövlar. Så jag kunde verkligen inte böja benen vid knäväcken och sen var det så halt att benen bara åkte runt typ haha. Men red iaf fram i dom sen fick jag låna mathildas chaps o rida i, då gick det mycket bättre. Tränade på galoppfattningar och det gick bra tillslut. När det gick som bäst trava jag bara av. Nöjd med idag! Vill verkligen ha en till häst att rida på dagarna, det är så roligt! Doc skulle jag behöva minst 4 timmar till på dygnet för det... På måndag ska jag hjälpa till att rida Mathildas ponny också, en tjej i tvåan. Ska bli kul!

Bild på TH efter ridpasset så söt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0