Igår och idag

Onsdag 21/11 vilade han.

Fredag 23/11

Red jag dressyr i crafoord och tränade för alva. Vi började med skritten att jag skulle korta upp hans steg på rekt spår sen bakdelsvänding när jag skulle vända. Det var inte det lättaste för han skjöt ut baken och bogen åt alla håll hela tiden för att komma undan. Sen så ville han inte korsa o flytta rät i bakdelsvändingen och snurra helst. Men tillslut gick det bättre iaf. I traven tränade hon mig på att han inte skulle gå för mkt in med nosen att lyfta upp o fram den samt tänka mer uppåt i stegen.

I galoppen sen gick han emot o blev stark elr inte riktigt kanske men han blev stark fast på sitt sätt. Iaf så efter jag hade galopperat fram honom lite så satt alva upp och red honom. Hon tränade på samma som jag fick göra, att korta skritten och rida bakdelsvändningar. Det gick mkt bättre när hon red så det var bara nyttigt för patch!

I galoppen red hon mkt fattningar och försökte hålla själva fattnignsteget som är mer uppåt så långt det gick in i galoppen så att han börjar tänka mer uppåt o luftiga steg i galoppen. Men han orkade inte så länge, han gör det han kan men han är inte tillräckligt stark för det än.

Bild från september, shit vad skillnad det blivit på bara 2 månader! sjukt...

Lördag 24/11


Idag red jag alva och hilda inne på täckta galoppbanan och konditionsträna lite. Först red vi fram och sen red vi galopp 2 varv sedan skritt 1 varv och galopp 2 varv igen sedan skritt 1 varv osv. På längsidorna i längde vi galoppen och sedan mot kortsidan/svängen samlade vi upp. Det gick rätt bra fast han var ändå typ hårdare i munnen än han varit innan och mer spänd var han också... Men det gick ändå bra. Han blev inte ens trött efter det vi gjorde så det märks att han har fårr mycket bättre kondition nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0