Träning för martin

Igår red jag dressyrlektion för martin, när jag red fram själv gick det faktiskt bra så jag var nöjd. När träningen började va han lite spänd men slappna av sen. Men i galoppen första varven så stack han en gång som förra gången och så pressa han mot väggen så hårt så nu har jag brännsår på knäet :( Men iallfall sen skötte han sig och vi tränade på LA:1 programdelar inför söndag.

Skänkelvikningarna från mitten gick faktiskt jättebra, 10 m volterna i trav likså. I ryggningarna fick jag tips om knep som funkade bra så det gick bättre. I galoppen sen gick det bra i högervarvet, både 10 m volterna och halvtigenom sen förvänd. Men i vänster blev han sjukt spänd på långsidorna och han var typ omöjlig, så fick ta några varv på stora volten och sen tänka lite öppna på långsidan sen och så blev det bättre.

Nöjd ändå även fast jag hade klarat mig fint utan brännsåret ;) Bjuder på en gammal bild, bara för att det aldrig kommer nya haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0