80 övergångar.

Igår red jag rätt tidigt på förmiddagen, blev dressyr med lite trav bommar. Eftersom han varit som han varit gångerna innan, alltså hård i mun och trycker upp sin form så tränade jag massa övergångar. Gjorde totalt 80 trav-skritt över gångar, 40 i varje varv. Sen trava jag över travbommarna och det gick bra. Det blev skillnad i galoppen redan efter hälften av övergångarna.

I galoppen tränade jag lite förvänd och början på enkla byten. från skritt till galopp gick bra men sen att komma från galopp till skritt gick inte lika bra, jag tillät travsteg för att inte ha för höga krav från början. Så, men det blev bättre och han blev mer lösgjord! Ska fortsätta med dessa övergångar, de är superbra!

image description
En bild från senaste tävlingen, (i collectingring) LA:1 i smedstorp! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0