Det har varit bra

Anledningen till att jag inte boggat denna veckan var inte för att det gått dåligt, jag har bara inte tänkt så mkt på det. Men iallafall tänkte dra lite kort om det så.

Tisdag: Hade hoppträning men det gick inte så bra, han var seg och ofokuserad på mig. Jag va inte i bästa balans med nya hoppsadeln, kändes inge bra efteråt, tränade på unghästövningar då det var 2 st 4:aåringar med. Det va inte roligaste övningarna men nyttigt säkert.

Onsdag: träning för martin, detta var första gången jag verkligen lyckades rida igenom honom ordentligt i galoppen i båda varven. Han var helt emot och ville inte sammarbeta men tillslut gav han sig och blev faktsikt fin. Men vägen till det var inte så solig, mest bara jobbig.

stillbilder från filmerna från träningen.
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description

Torsdag: Red dressyr denna dagen, fortsatte träna på massa övergångar och han var finare från igår. Kommer inte riktigt ihåg allt jag träna på men jag tror att det gick bra och att jag var nöjd.

Fredag: fick han vila, han får göra det mer nu när det är sommar och varmt så att han inte ska bli för trött (inte för att det varit något bra sommarväder denna veckan) men innan.

Lördag: spö regna det och blåste storm, fick tillochmed strömavbrott i stallet... Skulle ha ridit ut men det gick ju inte. Så jag joggade han bara i ridhuset på hackamoret, gjorde mest övergångar typ och lite vägar, ville bara få honom avslappnad och det lyckades jag faktiskt med! SÅ jag var nöjd.

Min lördagsplanering blev förstörd av dett vidriga väder så får se vad jag ska göra med honom idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0