Dag 2 måndag 18/6

Första ridpasset: Hoppträning, banhoppning. Vi tränade på linjer med bommar först rätt länge och skulle träna på att rida lika noggrant med bommar som med hinder, sen la vi upp hindrena till 80 cm. Första gången jag skulle hoppa blev Patch nog lite förvånad över den stora skillnaden från bom till 80 så han stannade, fega ur.

Så vi sänkte lite och höjde sen igen och han hoppa. Det gick inte så jättebra, eller när jag hade honom rätt blev det bra men det hade jag inte alla gånger :P Men vi under bara dessa pass känner jag av att vi har utvecklats mycket så jag är nöjd!

Bilder från hoppträningen :)














Terrengträningen: Denna gång hoppade vi lite fler olika hinder och ränade på att rida raka linjer, komma snett på hindrena alltså hoppa snett på hindrena men hålla en rak linje, ha samma tempo och rytm hela vägen. Det gick mycket bättre denna dag, Patch var modigare och han hoppade tillochmed den stora häcken utan att tveka eller ifrågasätta ngt!

Han stannade och sprang förbi några av de nya hindrena men han kändes ändå mycket säkrare och jag var inte lika spänd som första dagen vilket gjorde att han också hoppade mer avslappnat. Men på vissa hinder tog han i sådär mycket som dagen innan, han bock även en gång som bus för att han tyckte att det var så kul ^^. Det mesta gick bättre än förra gången så jag var nöjd!

Här kommer bilder del 1 från denna terrengträning, blev så många bilder ^^




























 :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0