Dag 1 söndag 17/6

Första ridpasset: Vi red i paddocken som var jätteblöt av allt regn och vi red även när det regna så allt blev helt sjöblött. Men iallafall vi red markarbete med småhinder och tränade på lydnad, rakriktining och tempo. Det gick helt okej faktiskt, han lyssna bra för skänkeln men behövde trycka på honom ibland för att få fram bjudningen.

Övningen var på ena långsidan, i galopp på först en bom sedan en till bom och så skulle man lägga volt till en ett litet kryss på mitten och sen över samma bom som innan igen och sen över en till bom. Efter ett tag blev alla bommar småhider. När jag la han rätt, alltså hade rätt tempo, bra inramning osv så hoppade han jättebra. Nöjd över ridpasset.

Första terrengträningen: Denna träning gick inte så bra för både jag och han var lite fega. Det var ju rätt längesen så jag var inte tillräckligt bestämd så han stannade och sprang förbi rätt många hinder första gångerna. Han var ganska spänd i början och tog i jättemycket när han hoppade varje språng.

Så jag först fick vi komma i trav på hindrena för att han skulle hoppa avslappnat. Det gick bättre och vi hoppade hus, stockar, lådor, liten häck, grav, i vattet plus lite fler. Inte så nöjd med denna träning men med mer rutin och mod kommer det säkert bli bättre.

Lite bilder från terrengen denna dag:














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0