NH 1/1-2012

Idag var jag rätt trött efter gårdagens extremt braiga sömn så jag valde att inte rida utan att köra lite NH ist :) Han var jätte sammarbetsvillig och ville verkligen göra rätt hela tiden! Det var jättekul, han hade mycket energi så att han travade glatt när jag ökade tempot.

Vilket han varit rätt slö med förut. Sen backade han mycket lättare idag än förut. Fast flyttningarna av bakdelen var lite krångligare för antingen gjorde han rätt alltså satte in rätt ben framför de andra och då mycket hastigt eller så gjorde han i lagom tempo fast "fel"

Så det måste vi träna lite mera på. Men annars också när han skulle komma ner när jag sattit mig på huk och släppt reepet så kom han eftergiven mycket nabbare en förut också så det mesta har ju gårrframåt vilket är superkul :D Jättenöööjd chey :)

3 bilder från Söderby precis innan lastning till nya stallet :)

image descriptionimage descriptionimage description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0