Första uteritten

Igår red jag ut för första gången på Hesslingby. Fick vägbeskrivning av några och det gick jättebra att hitta! Superbra vägar också, mycket bra lagom backar och raksträckor för mkt trav och galopp. Red runt lite och utforska fram och tillbaka mkt. Patch var jättepigg och vill inte alls skritta haha!

Det var iaf fett kul att han var så pigg och sen så var han jätteduktig, la bara in ca 3-4 tväritar men det var på en mini bro över en bäck typ, men annars skötte han sig. Hade kontrollen i galoppen nästan alla gånger också ;) Hihi men var ute tot ca 1 timme och 20 min fast ledde honom (satta av) sista 20 minutrarna.

För att det tar ca 20 min att komma under en tunnel och det är efter den tunneln som alla bra ridvägar äv så ca minst 45 min skritt blev det. Mycket nöjd över honom! :)

image description
image description
image description
Patch så söt i hagen ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0