Dagens ridpass 9/1

Idag red jag dressyr i ridhset sista gång å raken. I början var han lite spänd som alltid men det lossna snabbare och han kom och blev väldigt lång och låg precis som jag ville i taven. Ställde mycket som innan och öppnor och små volter. Han var riktigt piggilin så gjorde massa övergångar också.

Red mera galopp idag och det gick bättre! Tillslut fick jag honom i den form jag ville och bra ställning, behövde hålla mer än jag egentligen vill men ibland behövs det med. Skritten tog jag efter galoppen och i halterna gick han inte upp en ända gång! mycket nöjd med det. Bakdelsvändningarna gick okej.

Red även lite skänkelvikningar vilket gick bättre än igår också. Men sen ville han bli lite hängig i mun när han blev tröttare men då rättade jag bara till han så var det bra. Är faktiskt rätt nöjd över idag, allting gick bättre och han var pigg och gjorde det han skulle :)

NYA RIDBILDER!!! Längesen med lite nytt.... =D Dock vart alla JÄTTESUDDIGA och kamerasladden är fotf borta men tog ju bild på bild med mobilen jao ;) Det får duga!
image description
Nån gång i början, hade honom lite lång och låg.
image description
image description
Sen mer samlad :)
image description
Här va den minstt suddiga bilden i galoppen... resten var typ bara streck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0