Dagens ridpass 8/1

Idag red jag dressyr igen i ridhuset. Men skrittade fram ute ca 15 min. I början var han jättespänd ochhård/stum i mun. Flyttade bakdelen i traven, öppnor med volter, ställde böjde mycket och i skritten träna jag bakdelsvändningar och halter. Det gick rätt okej faktiskt.

Sen när jag började arbeta honom mera så hade jag honom i en högre form och han var jättepigg, träna lite skänkelvikningar vilket gick bättre och bättre. I galoppen först så vart han livrädd för en lite ljusare del och då försökte jag bara få över honom där utan kastningar, tvärnitar eller liknande.

Tillslut fungerade de och dåhöjde jag bara formen lite mer. Efter ca halva ridpasset blev han lite lugnare och inte lika springig. Då var det lättare att rida honom och han blev väldigt mjuk avslappnad och fin i sidorna! Såg bra ut i spegeln när jag titta så jag är nöjd :)

Inga nya ridbilder tyvärr,

image description
Men en bild från när jag gjorde iordning honom :)
image description
Och en bild från när jag ridit klart och skrittar runt honom lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0