Dagens ridpass 7/1

Idag red jag i ridhuset, blev som ett igångsättningspass mera, red inte alls länge heller. Försökte få honom avslappnad och mjuk i sidorna, hade honom rätt lång och låg, ställde och böjde mycket samt flyttade bakdelen och red lite öppnor. Han var verkligen jättpigg! ^^

Men i skritten så blev han jätte hård och stum i munnen och galoppen gick inte så bra, red bara ca 3-4 varv i galopp på volt i båda varven. hade honom jättelång och låg. Sen red jag ganska mkt övergångar till skritt och la in volter för att forma honom och ställde övedrivet mycket osv för att få honom mjuk i traven.

Är ändå ganska nöjd över idag, för han var inte så jättespänd som han varit innan. Det kan bero på att det var 3 andra som red samtidigt som jag. Det var duktiga som också red dressyr vilket gjorde mig jättepeppad på att också rida bra :D Det var kul!

Gamla bilder dock.

♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0