Dagens "ridning"

Vet inte om man kan kalla det riktigt för ridning. Såhär var det nämligen, att när jag skulle tömma den överfulla kärran så ramla den nästan i konteinern och då när jag skulle dra upp den halka jag så att ena benet hamna mellan konteinern och där man står... Så jag blev blöt och bajsig om rumpan :( Så ville inte smutsa ner sadeln och då red jag barbacka.

Men patch var inte alls på humör för att vara snäll utan sadel, han blev så spänd och så studsa han med bakbenen, tvärnita för han egna(?!) bajshög och var allmen sjukt stirrig, tittig osv, pallade inte med det för jag kunde inte ens trava med honom liksom.

Så då hoppade jag av och tog honom på linan ist. Blev ju utan inspänningar dårå men ah det funka väl. Han var ganska väldigt jobbig men lyssnade mer än förra gången på "ptrooo" alltså sakta av. Men ah det var inte alls en bra dag idag, han var inte sammarbetsvillig alls och var bara jobbig.

Hoppas på att han är bättre imorn, han hade nog lite för mkt överenergi då han vilade igår...

image description
söt är han iaf... bild från söderby :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0