Tävlingsresultat

Det gick verkligen bra idag och Patcj skötte sig super! Han är vekligen så himla snäll och jag älskar honom otroligt mycket! Världens bästa helt enkelt! Men nu till tävlingen, åkte dit med vickan i deras hästbuss, han o jack stod med varann o det gick superbra! Ingen av mina föräldrar var med men lotta och karro hjälpte till jättemycket. Vi kom i bra tid o allt de där men jag stressa sönder över knopparna då de gick upp hela tiden... Men det löste sig!

Framridningen: gick helt okej. Han kändes inte trött eller seg utan bra lagom liksom. Lite spänd och rädd för ena hörnet men annars inget speciellt. Red fram lite som jag brukar men med extra mkt ökningar för att få igång honom mera. Han gick på bra o var fin o duktig. Sedan skrittade jag typ bara på långa tyglar i collektingring.

Själva programmet då, gick också för det mesta bra! Innan startsignalen trava jag runt ett varv o han var lite spänd, var på lång bana också, red en galoppökning och en travökning sen körde jag igång. I uppridningen blev halten lite sne och han tog upp huvet näe jag släopte kontakten för att hälsa. Men sen flöt det på bra. Han var jämn och stadig i formen, han blev lite hög i formen i galoppökningarna och i en av dom så blev avbrottet lite sent och obalanserat.

Och sen sista travökningen tappa jag stigbygeln men i halten som kom efter lyckades jag få tag i den och det gick bra ändå. Patch var verkligen sååå duktig och snäll som sedan väntade tills allt tog slut för prisutdelning, blev nå fel i räkningarna så jag ropades upp och kallades in på häst som 3:e placerad men sedan väl där på prisutdelningen var jag visst 4:a.. Lite knas men annars superbra arrangeeat o allt!

Mycket nöjd över idag!! Viktoria o Jack red ihop 63.66% och kom på en 7:e plats! Superbra dag verkligen för båda :D lägger upp bilder o sånt när jag får dom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0