Gårdagens ridpass 21/9

Hejsan! Igår kom vi hem så sent som halv 11! Detta för att vi var i Upplandsväsby innan och köpte lite grejer, skriver mer om det i ett annat inlägg, nu till ridpasset.

Det var lektioner i stora och paddocken var blöt överallt då det regnat så hade bara ett val, lilla ridhuset. Hade förväntat mig det värsta som alltid när jag rider där, men gissa så fel jag hade! Han var så sjukt fin! Red typ tusen tempoväxlingar hela tiden och övergångar, han lyssna så enormt bra! Har tränat mkt på tempoväxlingar tillbaka (samla) för oftast så saktar han av helt och bara dör i bakbenen men inte igår!

Han var jätteduktig verkligen så solig att rida! Hade även ställtfram 4 travbommar så att han skulle lyfta lite extra på benen och red en egenpåhittad övning med som vilket gick helt suveränt! De låg på ena sidan innanför spåret på långsidan, så innan bommarna från kortsidan gjorde jag övergång och 10 metersvolt sen öka lite över bommar (lättridning), sen tillbaka till kortsidan, vid hörnet galopp, galoppera långsidan med tempoväxlingar fram och tillbaka sen innan kortsidan trav och såda gjorde jag i båda varven.

Det gick superbra sen tog jag lite till galopp och träna sen trava jag av och var aaasnöjd :D Höll honom lite längre och lägre i formen över bommarna så att han fick se dom ordentligt ;)


Vart tyvärr inga nya bilder men här e en rätt så gammal (typ 1 månad)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0