Dressyrpass med bommar 24/9

I lördags så red jag ute i Padocken, lade fram trav och galoppbommar för att få fram lite mer steg i han och ah bra omväxling liksom (gick ju så bra när jag gjorde det i onsdags). Han var jättefin i uppvärmningen, jag har blivit mkt stadigare också kände jag så det gick jättebra iaf, han lyssna super på alla tempoväxlingar samt övergångar osv.

Efter skrittpausen började jag trava över travbommarna och det gick jättebra, Han höjde formen lite men annars var han jätteduktig verkligen, tog det i båda varven och på andra långsidan växlade jag mellan länga samla övergång mm. Sen när vi gick vidare till galoppbommarna fick vi inget bra flyt och han slog i dom hela tin, även fast vi ändra avstånden fram och tillbaka...

Men han var duktigt, tog lite bara galopp utan sen men han släppte inte riktigt helt men nöjd är jag ändå. Sen i slutet gjorde jag lite skänkelvikningar och de var lite halvdana hela bunten men han var duktig, kändes lite seg i slutet nog trött, men red inte så hårt som det kanske lät.

Aja massa härliga bilder nudåå i det fina vädret som var!


Travar fram i lägre form :)














Mkt mer trav nu bara i den vanliga!


















Lite lång i formen här men mkt bättre tryck fram än vanligt :)
























(Y)!


Avslutar med favorit bilden heltklart! ♥♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0