Dagens ridpass 3/9

Idag så red jag dressyr i stora ridhuset. Till en början var han hår i munnen och spände emot osv men de i uppvärmningen red jag jättemkt flytta bakdelen in och ut på volten i båda varven sen även in med framdelen, tog det i både skritt och trav och då blev han mkr bättre och lättare att forma. Sen efter uppvärmingen tränade jag på uppridningen alltså att vända rätt upp från A elr C.

I början tryckte han sig lite åt vänster och det vart lite vinglit men sen gick det bättre, gjorde även övergångar i övningen. Sen träna jag olika moment från L:C2an och L:B1an och galoppdelen gick kanon! Han var superfin och jag hade ett jättebra och ärligt stöd fram till bettet. Sen träna jag på serpentiner och med halter och övergångar, i slutet kunde jag göra halt från trav utan att han tog upp huvet!!!

Det är riktigt stort framsteg! Sen om det bara var idag återstår att se men han vart sjuktigt fin i slutet och hade bästa känslan! Jättenöjd över ripasset är jag och speciellt halterna från trav och galopperna! Träna lite på att bryta av till trav från galopp på diagonalerna och det gick över förvänatn! Superbra blev det av en jobbig början! :)

Dagens outfit:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0