Dagens ridpass 20/9

Idag red jag dressyr, skynda mig efter skolan för att hinna rida i stora innan hopplektionerna skulle börja. Det gick bra faktiskt, han var fin och så öva på de vi gjorde igår på träningen typ fast inte den förvända galoppen. När de började bära in hinder i ridhuset blev Patch spänd och hade svårt att hålla fokusen, och då valde jag att inte traggla på de då.

Men annars var han fin och ja jag är nöjd, men en sak som jag inte är så nöjd med är att i mellanåt i skritten blir han så hård i munnen och drar ner elr tar upp huvet när jag korta tyglarna (vilket jag behöver göra en del för de glider). Men det brukar gå över men fortfarande tycker jag inte om när han blir sådär stum, det var väl egentligen det ända som gick mindre bra idag :)


Svettig ponni påväg till duschen!


Han skall förhoppningsvis bli rakad helgen! ;) Behövs minst sagt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0