Blir ingen tävling imorgon

Både idag och igår (fredag) så har Patch varit jättekonstig o rida, i fredags var han sjukt spänd så jag fick liksom knappt någogn kontakt med honom. Han hade öronen spikrakt fram och spände nacken och hela ryggen, försökte alla metoder jag kunde för att få honom slappna av men inget funkade och tillslut efter 50 min typ gav jag upp. Man kan ju inte rida hur länge som helst heller.

Och idag var det lite bättre och jag fick igenom honom ett litet tag i mitten men sen efter skrittpausen blev han som förut igen och kunde verkligen inte gå rakt, han tvära, flytta in elr ut bakdelen och vingla sig fram och när jag då skänkla fram honom spände han sig bara ännu mer så det sket sig ordentligt gick verkligen piss.

Därav har jag beslutat att ej tävla imorgon. Avanmälde mig för en liten stund sen. Tråkigt att det blev såhär. Hade verkligen sett fram emot morgondagen. Men hoppas mest på att vi kan hitta varandra igen och det blir bra ridmässigt mellan oss. Sen är det ju även lite tråkigt för pengarna om vi inte lär få tillbaka nu...


Denna vita outfit får alltså vänta på att användas ytterligare några veckor till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0