Barbackaridning idag

Tänkte jag göra ngt som jag inte brukar så ofta nämligen rida dressyr barbacka. Till en början kändes det inte helt bra ganska ostabilt och flängit med armar o ben osv men sen när man kom in i det gick det mkt bättre, dock lyssna han inte lika bra på mig. Tänkte mkt på annat osv, red i paddocken också. Men han vart riktigt fin i traven faktiskt :)

Först i galoppen tyckte han inte om det för jag skumpa rätt mkt fick inte in någon rytm så då försökte han dra till andra sidan men sen blev det bättre. Efter ett tag kände jag verkligen hur han höjde ryggen och arbeta ärligt. Sånt gillar jag! Haha men ah det var lite kul som omväxling dock tror jag verkligen att jag vi behöver öva mer på barbackaridning för att hitta bättre balans osv.

Han skjuter över mig till vänster en aning också så det blir liksom ojämt, försökte tänka mkt på det. Sen iaf så skritta jag av ute alltså inte i padden. Vid en punkt såg han 3 rådjur och tvärvände och när jag då skulle vända tillbaka honom så slängde han sig tillbaka/backa o snurra runtrunt, då hoppa jag av och ledde honom för det går inte att göra ngt åt uppsuttet. Sen hoppa jag upp igen och det gick bättre! Hyfsat nöjd ändå fast inte min insats :P

Lite bilder från dagen :)




Haha så söööt! :')


När jag skulle hoppa upp, ville han inte stå stilla földe bara efter mig xD


Nutte dååee <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0