Ridpasset som nyklippt

Igår blev det dressyr med lite lätt markarbete/travbommar bara. Red i padden och till en början var han jättespänd och skulle titta på typ allt, men sen när jag tog tyglarna blev det bättre. Det var dock ingen skillnad på honom alltså han var typ inte piggare xD Haha jag som hade hoppats... Aja i skritten så gjorde han jättefina skänkelvikningar, är asnöjd!

Sen i traven var han jätteduktig, lite seg men ändå lydig, fick honom väldigt fin i vänster faktiskt. Övergånagarna gick bra och halterna gick för det mesta bra 80% blev bra :) Red fram med ridtäcket men tog av det innan galoppen. Han var fin i galoppen ändå, bättre än han varit de 2 dagarna innan som jag red dressyr. Bättre i vänster också!

Kändes verkligen som vi utvecklades mycket under detta ridpass. Över bommarna gick det sådär han var i dom nästan varje gång, men det spelade inte så stor roll. För sen i det vanliga dressyrarbetet var han jättefin, gjorde jättebra öppnor och slutor och skänkelvikningar. SUPERNÖJD var jag iaf :D Har världens bästa häst!

Stooooor bildbomb nu! ;)










































Så söt har haha aww :')


















































Loggan på snygga ridtäcket ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0