Longering för plutten

När jag kom till stallet idag var det alldeles för mörkt för att rida ut som jag hade tänkt så bestämde mig för att longera honom ist! Blev i padden med skypp på och de gulliga rosa reflexbootsen ^^ Hade bara longerat honom 1 gång förut för typ 5 månader sen. Men iallfall så först skrittade jag fram honom på fyrkantspåret.

Sen när jag började longera honom så började han trava och lyssnade ingenting på mig när jag ville att han skulle skritta till o börja med. Var typ tvungen att rycka i linan och slänga mig framför honom för att han skulle stanna. Respektlös? Sådär höll det på och det tog fleeera varv varje gång han skulle sakta av -.-

Blev dock lite bättre mot slutet men fortfarande olydig och nonchalant häst. Hade även snodden på som jag spände åt efter ett tag. Den accepterade han icke. Försökte skaka av sig den och gjorde som när han "drar tyglarna" Och i halterna spände han emot haha istället för att bara släppa efter... Jobbig var han faktiskt!

image description
Snabb bild när jag longera honom.
image description
Reflexbootsen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0