Gårdagens ridpass 8/10

Igår red jag ju lite cavaletti/bom galopp och lydnads övningar, hade vanliga nosgrimman alltså inte remonten som jag brukar ha. Så han var rätt hård i munnen, hade tjocka handska så tog av dom helt för att känna bättre. Han var fortfarande ganska hård men hade inte heller så jättemkt krav på formen som vid dressyren. Lägger upp text sen bilder och så, lättare att följa då ;)

Jag började med att rida fram och sen galoppera över 3 bommar på långsidan med 16 m mellan varje. Försökte få till 4-5 jämna galoppsprång, lika mellan varje. Tog det i båda varven, gick bättre efter ett tag.





















Sen kom jag i galopp på volten och vid meddellinjen hade jag en upphöjd bom. Till en början försökte jag bara komma rätt på bommen och det gick för det ändå för det mesta bra :P Är ju ingen hoppryttare direkt men aja sen efter att ha gjort det några gånger i båda varven så la jag in övergång till trav efter hindret nån gång sen galopp och komma på hindret igen. Det gick mindre bra men gjorde mitt bästa. Tog det i båda varven också såklart.













Sen kom jag på de liggande bommarna på långsidan och började med att låta honom själv bestämma hur många galoppsprång som passade honom mellan de första sen andra minskade jag ett galoppsprång alltså tryckte jag fram honom. Sen gjorde jag lite så varierade mellan 5-4 och 4-5 galoppsprång, ibland blev det lite knas men det löste sig för det mesta. Till sist la vi upp den mittersta bommen på sockerbitarna (stående) och skutta över några gånger med galoppbommarna 1 galoppsprång ifrån.

















Gick faktist hyfsat och är nöjd :) Gjorde lite detta med tanke på lite träning inför terrengen ;)

Kommentarer
Postat av: Elinore

vad fina bilder :D hur går det med din bildhemsida? :D är jätte sugen på att se bilderna du tog från tävlingen hihi :D

2011-10-10 @ 19:14:55
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0