Dagens ridpass 18/10

Idag red jag ju som sagt på hackamoret, gick riktigt över förväntan. Tränade mest besicgrejer/lydnad, alltså mkt tempoväxlingar och lite sånt. La in många korta pustningar på lång tygel då han efter ett tag hänger sig i handen och försöker dra tyglarna för att det är jobbigt. Så då slapp jag det genom att göra så.

Red igenom några delar i programmet (även fast jag förmodligen inte kommer kunna tävla) Men ifall att om vi får tur i oturen liksom ;) Han var jättefin verkligen lyssna jättebra och gick inte upp med huvet i halterna :D I galoppen i båda varven var han också fin, är verkligen jättenöjd med honom idag!

Att han var så duktig och kämpa på trots att såret gått upp! Sen att gå ställd på hackamore är jobbigt för att skänklarna (har ponnyskänklar) trycker ju så att han gärna hänger sig i handen. Gjorde det några få gånger. Sen vart det några skänkelvikningar också som gick bra :) Det jag måste träna mer på är att få tillbaka honom snabbare från en ökning tex och tydligare utan att han bryter av.

Snygghesten idag :)
image description
image description
image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0