Dagens ridpass 13/10

Idag hade jag studiedag så åkte till patchen på förmiddagen och red. Blev dressyr i stora, han var jättespänd så fokusen låg på att få honom avslappnad. Han spände ut ganashen i vänstervarv för att slippa gå ställd så då tänkte jag jättemycket på ytter att få med den sidan överallt så att han inte kan fastna sådär.

När han är så spänd som han var hittar han massa farliga saker på marken, han la in 3 tvärnitar på samma ställe i galoppen och sparka bakut (första gången) och hoppa jämnfota upp i luften på vissa ställen. Men mot slutet när jag ridit igenom honom ordentligt var han jättefin och avslappnad i galoppen, i traven så vär han jätteloss i båda sidorna och var lätt att forma.

I övrigt tränades det på uppridning på meddellinjen (i trav), de blir bättre o stadigare sen i halterna höll han kvar sitt huvud på plats :D men när jag prova hälsa med handen far han upp med huvet. Aja är jättenöjd med hur han blev i slutet altså resultatet av ridningen :)

Bilder från när jag hämtade honom från hagen :)
image description

image description

Strax innan ridning
image description

image description

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0