Träningen i måndags

I måndags var det träning för Anna Dufva. När jag värmde upp honom kom jag på ett sätt att jobba honom i galoppen som funkade jättebra, han kom ner och var jätteavslappnad. Sen själva träningen hade vi ju tänkt att kolla lite på program delarna till tävlingen men han var jätte tjaffsig i vänster så då blev det att vi jobbade med ställningen ist.

Ställa inåt och flytta på volten, vilket var kättekrångligt då han ist för att ställa bara spände ut ganachen och vek halsen. Men tillslut gick det bra och han var jätteloss i båda sidorna. Sen kollade vi lite snabbt på serpentinerna och det gick inge bra alls för han har typ problem med att vara rak och gå rakt, så jag hinner aldrig få honom rakriktad mellan svängarna för han skuter baken åt vänster hela tin.

Ganska störigt men aja sen hann vi iaf inte kolla på så mkt mer vad jag minns, elr juste red lite förvänd galopp och det går framåt men han spänner ju sig och springer iväg för att komma undan men det blir somdagt bättre och bättre. (Försenast inlägg men här är bilderna som dröjt!)


I uppvärmningen.


Rider honom lång och låg i uppvärmningen.


På träningen.


Fick en del hjälp av henne från marken.




Han blir ju förjäkligt stark i halterna... inte lätt!




I den förvända, formen och balansen måste vi jobba med mycket här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0