Tisdagens ridpass 29/11

Igår red jag dressyr i lilla. Upplägget var som på kursen. I uppvärmningen red jag honom jättelång och låg med världslånga tyglar och det gick bra. Bakdesvängningarna i skritt gick inte alls så bra dock. Travarbetet med öppnor och slutor samt skänkelvikningarn och några ökningar gick bra!

I galopparbetet med serpentinerna gickdet bättre med vägarna men han föll isär o tappa galoppen. I enkla bytena var jag lite slö men mycket nöjd med honom. Ryggningarna gick supermkt bättre! Han förstod vad han skulle göra mkt bättre och fortare sen gick han mindre snett med baken, verkligen stort framsteg! Han gör det bättre utan någon brevid på marken tror jag! Mycket nöjd över pigg ponni! :)

image descriptionimage description
Haha gylli hezt så söt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0