Tävlingsresultat 5/11

Tävlingen idag gick bättre än den förra. Red bara en klass och det var L:B1 på Vällingby rs. Var ganska så stressad när vi kom dit då mamma hade kört fel och vi hade inte planerat att komma så sent som vi gjorde, kom liksom 1 timma innan jag skulle starta. Så hann inte rida fram så länge som jag planerat. Men tror det var till en fördel ändå. Iaf så är jag inte helt nöjd med min insats men nöjd över Patch! Bilderna blev inte så bra då vi red i ridhus.

Framridning: Hann rida ca 20 min bara, var noga med att han inte skulle få sega ihop sig i sitt egna tempo. Han var lite seg men väldigt avslappnad och bra i galoppen, han är typ mindre tittig på tävling än hemma? Lustigkurre! Men iaf så red jag lite serpentiner, snett igenom och lite sånt som jag gjorde igår när jag bara red igenom honom lite lätt. Det kändes bra. Men min hjälm åkte ned hela tiden så hade mkt problem med att se.

























































Collectingring: Hade med mitt spö hit också, men skrittade mestadels men försökte hålla framåtbjudningen uppe. Travade även lite smått men ingen galopp för jag ville inte trötta ut honom.













Banan: Innan startsignalen så trava jag runt ridbanan så han fick se den sen tog jag även en liten galopp i båda varven innan jag startade. I uppridningen kom vi bra till i början men efter halten så blev han lite rädd för ngt och stanna upp lite och spände sig. Sen när man skulle byta varv red jag fel! Klantarsle jag var, trodde verkligen man skulle vända snett igenom inte bara vända över ridbanan, så fick göra om och avdrag på det.

Efter det tappade jag koncentrationen lite och när jag då red serpentinerna lät jag honom bli lite längre och lägre vilket ledde till att han gick ngt bakom lod, men sen skärpte jag mig lite mer. Ökningarna gick inte så bra, fick inte fram honom ordentligt mycket men var iaf bättre än förra gången. Sen i galoppen gick det faktiskt bra, gjorde en ngt liten volt i vänster men den var rund och han var inte så öppen som jag förväntat mig.

I höger galopp gick det mkt bra, red en rund volt och han var mjuk och bättre i formen. Men ökningarna gick inte så bra här heller. Bilder från innan startsignal, ritten filmades.











Övrigt: Ritten slutade på 60.34% Blev jätteglad att vi blev godkända, och om jag inte hade ridit fel hade det vi även fått högre % Vi blev inte sist heller! :D Men är ändå lite missnöjd med min insats då jag inte var så noga med detaljerna som jag velat, fick ett litet tidigt avbrott i ena galoppen osv, små missar heltenkelt + felridningen. Men Patch var duktig, inte alls så seg som förut och han "dog" inte heller på banan :D











Fina hästen♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0