Kort & intensivt

Idag red jag dressyr med travbommar i stora. Red inte alls länge, totalt ca 35 min med uppvärmningen o allt. Först var han lite spänd men det släppte till rätt fort och han var jättefin i traven verkligen! Skänkelvinkningarna gick SÅ mkt bättre också! Red dom som trappsteg också. Mycket bra övning!

I galoppen red jag aldrig länge utan övergång, tänkte kvalité inte kvantitet så när jag började tappa honom red jag en snabb övergång och börja om på nytt så att det alltid var bra. Han var jättebra i vänster faktiskt, lagom i handen elr liite stum. I höger ville han som alltid numera vika halsen men det fick han inte.

Han var rätt seg och inte jättekänslig för skänkeln men annars fin, tränade inte på några enkla byten elr så, red lite öppna, sluta skänkelvikningar och trava över 3 travbommar på rakt spår i båda varven ca 3ggr i varje gick helt ok. Kände mig trött i huvet och lite ofokuserad, tänkte på mkt annat när jag red så ville inte förstöra den braiga känslan jag hade eller trötta ut honom, därav så kort ridpass!

Nutte efter ridpasset<3
image descriptionimage descriptionimage descriptionimage description
Så söt<33 Mycket nöjd chey var jag efter ridpasset förresten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0