Gårdagens träning 7/11

Igår så var det som vanligt träning för Anna. Det var en av de bsta trningarna/ridpassen någonsin tror jag!:D Redan i uppvärmningen var han jättefin och mjuk. Blev bara lite ostadigt i traven i vänster varv när jag skulle ställa för han flytta bogen och baken men sen gick det jättebra. I vänstergaloppen har han ALDRIG varit så fin som han var, helt underbar verkligen<3

Sen på träningen var han huuur mjuk och lätt i handen som helst, känslig för skänkeln o ah allt som man vill att de ska vara typ! I traven tränade vi på öppnor/slutor, skänkelvikningar vilket gick bra, men han tycker att det är jobbigare i vänster så vi jobbade mer där och det blev mkt bättre.

I galoppen tränade vi på att han inte skulle få bli lång direkt efter fattningen och sen att korta galoppstegen inte bara tempot. Sen träna vi på den förvända galoppen och den är lite knivig för när jag har honom lite ställd utåt o vi kommer mot hörnen ställd mot dom spänner han sig ännu mer än vad han annars gör. För han spänner sig alltid vid dessa hörn, alla tvärnita och kast åt sidan händer där. Men då tittade han bara lite men ändå så när han spänner sig tappas galoppen och han faller isär lite.

Men det kmr bli bättre, är hur som helt hur nöjd som helst han var såå mjuk o fin<3

Min alldes egna fina fina ponny<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0