Dressyr ute 12/11

Idag så red jag dressyr ute i paddocken. I början var han jättespänd som en stålfjäder typ och var väldigt trippig och studsig, hade svårt att sitta ner i traven. Så efter uppvärmningen började jag jobba med galoppen direkt, brukar ta travarbetet först, men var så svårt att sitta ned xD

Han var jättefin i galoppen verkligen<3 Jättemjuk och fin i formen, kändes kalasbra! Red lite som igår skritt-galopp-skritt och tränade på kort galopp. Går framåt hela tiden! Sen på långsidorna blev han ngt starkare men fortf för det mesta fin i form och pröva länga lite på långsidorna också gick helt okej med det :)

Sen i travarbetet så hade han värsta trycket i traven, höll honom mkt samlad och det kändes som att han-om jag sa till-skulle kunna fara iväg i världens travökning! Vilket han även gjorde när jag bad om det! Fast fick lite problem med att ta tillbaka honom sen :P Men annars tränade jag vidare på öppnor, slutor och skänkelvikningar. Öppnorna gick kanonbra och skänkelvikningarna blir bara bättre och bättre :)

Är så glad att det går så bra nu! :D<3









































Sint i igångsättningen från skritt xD












Måste lära mig sitta ner mer i sadeln...
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0