Dagens ridpass 17/11

Idag red jag i lilla och tränade vidare på det vi gjorde i måndags. I början på långa tyglar var han jättespänd men sen var han jätteduktig hela ridpasset, spände bara till vid vissa ställen inget mer! I uppvärmningen red jag lite snirkligare vägar för att få honom lösgjord och växlade mkt med att flytta in och ut baken.

Det gav resultat för sen var han mjuk i sidorna och fin. I de enkla bytena var han mkt lugnare i skritten mellan men blev segare och segare i mun, svårt att förklara men han tyckte det var jobbigt och då går han emot och blir liksom seg i mun och hand.

Så försökte rida bort det så gått som möjligt men i höger varvet i galopp vek han bara halsen och spände emot. Men i vänster var han inte så, konstigt brukar alltid vara tvärtom... Men iallafall tror han blev lite trött mot slutet trots att jag inte red mer än 45 min inkl framskrittning... I traven var han iaf allt fin :) lite knepigare i vänster men ok ändå!


Naaaw kolla gullenuttte när vi typ var nyinflyttade...! Så söt <3 Hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0