Uteritt 16 juni

Idag red jag ut som planerat och det blev Sjörundan. I början spände han sig och blåste upp sig för ingenting och när han spänner sig blir han så okänslig för vad man än gör. Sen plus allt detta så var han så sjukt seg och allt gick bara så trögt. Blev så otaggad.

Men när jag hade ridit en bit utan krav i alla gångarter så blev han jättefin! Då började jag jobba honom som vanligt och alla förutom kanske en övergång från skritt-trav elr trav-skritt var helt klockrena! Han blev även känslig och lydig för min skänkel, accepterade den bra och svarade fram fort för den. Galoppen hade jag inte så stora krav på eftersom jag för det mesta bara galopperar i uppförsbackarna. Men på den sista raksträckan i galopp va han fin.

Till sist när jag red över ängen påväg hem i galopp så vet jag inte riktgit vad han gjorde, men jag tror det var luftsprång eller något liknande för när jag ökade så tog han världens skutt några gånger. Alltså det var inte bocksprång eller att han sparka bakut bara som ett stort hopp i luften med några galoppsteg mellan hoppen. Haha gulleponny det var kul iaf och jag skratta lite åt honom.

Sen var det under på vissa ställen som han spände sig men då väntade jag bara ut det. Gjorde ingen stor grej av det och så gick det bra igen. Är nöjd med idag, var inte allt för döds seriös men jobbade ändå lagom mycket och hade kul.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0