Tillbaka till ruta...?

Idag känndes det som vi föll tillbaka flera steg men samtidigt framåt i något annat, lärde mig iaf nya saker. Red lektion för Cissi. Det var så blandat men galoppen var den som gick värst, verkligen helt hemsk enligt mig. Sen när vi skulle rida bigen in på långsidorna så funkade det inte. Det gick verkligen inte, men framdelsvändningarna gick faktiskt helt ok idag. Det var sjukt varmt och allmänt jobbigt att rida.

Är varken jättemissnöjd eller nöjd med dagen eftersom det var så blandat, det som gick bra var ju traven i vänster varv alltså det som nästan aldrig funkat så bra gick bra. Men galoppen vet jag inte var den tog vägen, sen ville jag bara ge upp när vi red bogen in. De saker vi gjorde där emellan gick väl antagligen också helt ok, kommer inte ihåg så mycket av de.

Ang. hans sår så kollade Kicki denna gång och kände osv han haltade inte och tog stöd på benet var dock lite svullen just vid såret men hon sa att jag skulle rida så då blev det så. Sen spolade jag kallt vatten på i 15 min efteråt, duschade först hela han i ljummet sen benet i kallt. Efter det fick han även beta lite, vilket uppskattades :)















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0