Efter 3 dagars vila

Såå red jag ut med Lovisa och Mathilda. Vi skrittade på asfalt ända vägen till mormors äng, det tog runt en halvtimme. Där så red vi lite dressyr på ängen, klättrade uppför klätterbacken, galopperade över de 3 nedfallna träden, galopperade galoppsträckan sen dressyr igen, sen klätterbacken osc ungefär och allt var lite huller om buller. Liksom ingen riktig planerad ridtur.

Tyckte det var lite för oseriöst idag, patch blev nog också lite förvirrad för det blev som bus-jobba-bus-jobba. Menmen man lär sig av sina misstag! Ska planera bättre nästa gång bara, det var självklart kul att rida med Lovisa och Mathilda, bara att det blev lite för flummigt kanske. Men iaf så red vi uppför klätterbacken 2 ggr totalt, första  gången i skritt sen andra gången i full galopp. Dressyrade lite emallanåt och hans vänstersida är ju som den är, sen i halten funkade det inte riktigt han började flytta och backa osv. Men galoppen i höger gick kanoners! :D Vänster blir bättre men jaja.

Traven i högervarv gick helt ok men övergångarna - katastrof! Inte alls mjuka, huvudet slängdes upp och nej usch. Vill bara glömma tack! Eller så illa var det inte men eftersom de har gått bättre ett tag nu, så att vara tillbaka där vi började på ruta 1 känndes det inte så bra.Han var iaf riktigt piggilin stundtals idag, en gång när vi galopperade höll jag tillbaka honom för att kunna galoppera lite fortare på sträckan då blev han så stressad och trodde att han skulle bli lämnad kvar och sköt iväg som en kanonkula + så gjorde han sina luftsprångsliknande studdshopp flera gånger. Haha jag slungades bak i sadeln, inte alls med i mega sprången.

Aja i slutet när vi dressyra var han fin, följde med min hand och sökte sig framåt nedåt, är inte supernöjd men inte heller missnöjd, med tanke på omständigheterna. + att jag har inte ridit "seriöst" på 1 hel vecka! I måndags åkte han till betet och fick vila. Tisdagen bara en liten skrittur. Onsdag uteritt med Tuva. Tors-lör vila för jag va i gotland. Söndag uteritt. Så imorgon på förmiddagen hade jag tänkt rida ett seriöst dressyrpass på mörtnäs hagar (en äng).

(Skrivet igår, söndag 26/6)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0