Dutti ponni!

Idag så var hans knä helt återställt! Varken varmt eller svullet, det hade redan börjat bildas en skorpa. Så jag red ett väldigt oansträngande dressyrpass idag i det lilla Ridhuset. Min sadelgjord är försvunnen, verkligen helt borta så då blev det barbacka ridning igen. Vi ska köpa ny imorgon, men fortfarande helskumt att den bara är borta...

Aja idag jobbade jag honom länge i skritten och jag tror det var bra för sen höll han sig jättefin i traven och galoppen! Tänkte lagom mycket på rakrikting och eftergift när han gått framåt nedåt som jag vill. Så det blev mera jämt och han kändes pigg idag faktiskt! Inte så ofta han gärna vill springa men idag ville han det och då lät jag honom gå i ett övertempo fast under kontroll. Kanske för att han vilat i 2 dagar.

I vänster varv i traven på den öppna delen så ville hans bakdel gärna flytta in och bogen ut men jag lät det inte bli så utan red som in i bängen för att förhindra. Vilket gav resultat! Han blev något rakare men han tvärade inte eller så! Galoppen gick även bra idag, bäst i högervarv, hade honom i ett övertempo och han sökte sig framåt nedåt mer än vanligt och självklart tog jag tillvara på det. Berömde massor, sen i vänstervarv gick det lite sämre som vanligt men bitvis gick även den bra!

Efter jag galopperat travade jag honom i en lång och låg form och försökte få igenom hans vänstersida, red mycket snirkliga vägar, böjda spår och red även mycket rakt innanför spåret för träning på rakriktning. Sen red jag lite få övergångar och om en övergång från t.ex. trav till skritt inte gick bra så gjorde jag om tills han fattade och då fick han massa beröm. Allt som allt är jag jättesupernöjd! Dutti ponni :D

Oljade hans hovar idag också :)

Bara 1 oljad hov.


Alla fossingar oljade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0