Dagens första ridpass

Red till momorsnäng och skulle trimma lite dressyr där. Det gick inte så bra, för han höll på att tvära och ville inte stå stilla i halterna och när jag skulle göra framdelsvändningar och skänkelvikningar så rann han iväg och slängde sig nästan åt sidan, lyssnade inte på mina ytterhjälper osv. Men sen i galoppen var han jättefin i höger och i vänster så inte lika men han slappnade av bra och frusta flera gånger.

Det var som att allt det här med rakrikting och inte tvära var borta i han huvud, och jag red väl antagligen inte lika bra som när det var helt färskt i minnet. Men jaja det är bara att traggla vidare och hitta tillbaks till dr vi var och fortsätte utvecklas framåt.

Juste sen påväg tillbaka när jag skrittade på asfalten påväg hem så red jag vilse.. Det är hur många korsningar som helst och egentligen var det tänkt att jag skulle rida på ängen i mölnvikshagar men kom till mormorsäng ist xD. Man är helt lost där alltså! Hittade hem tillslut med lite hjälp och då hade vi varit ute i 1 och en halv timme! Men minst 40 min var ju bara skritt på asfalt...

Spolade av svettponnin när jag kommit tillbaka och släppte ut honom i hagen. Gick tillbaka till Therese och åt min lunch sen smorde jag all läderutrustning samt ordnade upp massor, tvätta beknskydd, sorterade saker mm.


Bild från ett ridpass förut, hade iaf dessa lindor idag när jag red.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0