Dagens första aktivering

Imorse så red jag och Mathilda till mörtnäs hagar (ängen där). Först trimma jga dressyr och det gick bättre än igår. Men det är svårt att rida ett helt seriöst dressyrpass när underlaget inte är helt slätt överallt och det blir bara halvbra hela tiden...

Han tvärade bara lite ibland inte så mycket, galoppen går ju bra nu i höger och i vänster har jag tendens att ta mer i inner + att han  sämre där så det ska vi öva vidare på. I övergångarna tog han upp huvet och jag ridr inte tillräckligt konsekvent ute på ängarna. Nu känns det som att vi står stilla i vår utveckling och har snarare gått lite bakåt "/. Men ska försöka göra det bästa av situationen.

Efter vi trimmat så hoppade vi över stockarna, och nu var jag mer bestämd att han verkligen skulle över så han sprang bara förbi en gång i början annars hoppde han alla gånger! :) Påvägen hem på asfalten travade vi lite och skrittade för det mesta. Det var iaf jättekul, han vart helt genomsvettig som vanligt och då spolade jag av honom som jag brukar.

Tuva följde med och fotade och fimlade lite så bilder kommer när hon skickad dom! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0