Dagens aktivering

Idag hade jag redan innan jag kommit till stallet bestämt mig för att ta det rätt lungt eftersom han gick så hårt igår. Fick dock ännu en anledning för att ta det lungt när jag höll på att borsta Patch, han hade fått ett sår på insidan av höger baklår som han ömmade och var svullen på :( Bad Kattis kolla på honom och han var inte halt men ömmade och blev jätteirriterad när man kännde brevid det. Så jag gjorde rent det och skrittade ut sen spolade jag det med kallt vatten i 20 min.

Red ut barbacka med schabrak under och på hackamoret så att vi kunde stanna och beta honom. Det var verkligen hur mysigt som helst, red för det mesta på långa tyglar, jobbade honom bara lite i skritten och trava 1 varv för att känna och han var inge konstig. Det blev Ekhagenrundan som jag kallar den för och red sedan lite i Ekhagen.

Tillsist efter ca 30 min så red jag över till hagen brevid Ekhagen, hoppa av och lät honom beta i 30 min. Samtidigt som han beta plockade jag också gräs som sedan lades in i hans höpåsar. Efter halva den tiden kom Lovisa på Piccolo och Mathilda på Robin också dit och beta sina ponnyer, och sen när vi skulle gå tillbaka igen gick alla tillsammans, och jag satt upp på Patch.

Kommer även en del 2 av bilderna för de är så många! :)
























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0