Dagens aktivering

Idag hade jag tänkt att longera eller promenera, men det fick bli en skritt tur barbacka på asfalt istället. Efter att ha kollat på rätt många ekipage träna för Weiger de Boer och även sett när han ridit de flesta från klockan 8 på morgonen till 12 var jag rätt trött. Så då fick det bli som det blev. Eftersom det typ ösregnade så fick bebisen ha regntäcke och själv hade jag vintertäckbyxer som var varma men vattentäta och regnjacka.

Nu till själva ritten då, red i kanske 50 min. Hade på hackamoret och så jobbade jag honom, ställde böjde, flytta lite osv. Det gick bra, han tittade nästan hela tiden åt vänster så det gjorde att jag ställde honom mera till höger. Sen blåste han upp sig och spände sig som tusan när han såg ett par rådjur, även när han såg en bajshög... Haha fjant! Men annars skötte han sig finfint!

Juste travade bara en pytteliten bit på en grusväg, annars skrittade jag bara och på asfalt. Hårt underlag är bra variation nu när jag oftast rider i paddocken, även när jag rider ut så är det bra variation.


Bebisen innan jag hoppa upp :)


Förutom att jag bjuder nu, så lyckades vi hålla oss torra, tummen upp på det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0