You made my day♥

Dagen började 06:00 ch vart helt lyckad! Idag var min bebis BÄST! Åkte till stallet och började göra iordning honom direkt för träningen. Hade min nya schockemöhle outfit som planerat och den passade super. Dock är ljuset i det stora ridhuset like konstigt så det ser ut som lindorna är en helt annan färg än schabraket (mörkare). Lite synd men ÄSCH.

Själva träningen kommer jag skriva mer om i ett annat inlägg. Efter lektionen så fick han äta klart sitt morgonhö sen släppte vi ut honom i ösregnet stackarn.. När vi fixat klart alla saker åkte vi till Granngården och letade efter pälsglans men hittade inget utan köpte hästgodis istället och åkte vidare till Hööks. Där hittade vi ett och köpte det sen åkte vi tillbaka till stallet.

I stallet så började jag i mitt huvud tänka vilka saker vi ska ha med till sommarbetet. Alltså vilken utrustning mm som ska med och som jag kan använda där. Vi flyttar honom nämligen imorgon! Sen tog vi in honom och torkade, satte på ett fleecetäcke och så han fick äta sitt lunchhö inne. Medans han åt så åt vi och efter det började vi packa lite smått.

Sen runt klockan 1 så gjorde jag iordning honom och red igen själv. Mer om det i ytterligare ett annat inlägg. Han var iaf helt amazing! UNDERBARASTE plutten! Åh sen höjdpunkten på dagen dårå... när jag ropade på honom så gnäggade han åt mig! Fatta vilken lycklig cheyy ja blev! Och inte nog med det, andra gången jag ropade så gnäggade han IGEN! Alltså finaste hästen älskar dig något så enormt mycket♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0