Barbacka på upptäcksfärd!

När vi hade släppt Patch i hagen med de andra så åkte vi tillbaka till stallet. Där tömde vi boxen och packa in det sista i bilen, åt lite lunch och fixade klart de andra sakerna. Det tog rätt lång tid men när vi äntligen var klara där iaf så åkte vi tillbaka till betet och så red jag ut en sväng med Patch.

Red barbacka och skrittade bara. Vet ingen stans där man kan rida ännu men imorgon så ska jag rida ut med Tuva och så visar hon ängarna där de brukar träna dressyr och lite andra vägar. Men iaf så provade jag mig fram och tog lite stigar hit och dit. Han var rätt spänd och skuttade till för saker rätt ofta och var riktigt piggelinis idag. Vilket självklart gillade ;)

Vi var inte ute så länge, kanske 30 min. Innan vi släppte ut honom i hagen igen sen så sprayade vi honom med insektsspray och borsta lite. Efter det så åkte vi till Therese som bor ganska nära betet och lämnade sadeln, tränset, lite lindor, schabrak, benskydd, sjuklåda, ryktväska mm. För vi kommer nämligen rida upp dit och göra iordning hästarna sen. Då det är så nära.

Här kommer iaf ännu mera bilder! ;)




(Ovan) Sjön i bakgrunden, vet inte om man ser?


(Ovan) Ute i skogen :)


(Ovan) Stampande poni ^^


(Ovan) Påväg till betet efter skritt turen!








(Ovan) Precis när jag tagit av Hackamoret






(Ovan) Patchisen travar iväg lite närmare till de andra så hans man och svans flyger!




(Ovan) Bebisen kollar tillbaka en sista gång... <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0