Sista ridpasset på betet

Japp idag så red jag det sista ridpasset på betet någonsin för detta året iaf... Vad tiden gått fort alltså känns som vi kom typ igår! Elr ah iaf för bara nån vecka sen. Jaja det vart iaf dressyr i gruspaddocken, det dammade hur mkt som helst! Men kan börja med att säga att han vart jättefin i slutet och är jättenöjd med idag! :)

I början av ridpasset sökte han inte stödet så bra men mkt bättre än igår och det försvann sabbt och han kom fram ärligt. Sen så gick inte galoppen så bra i uppvärmningen men i traven var han jätte självgående. Jag tänkte på att bara hänga med benen och han fortsatte trava nästan hela tiden ändå, så brukar det inte vara. Fast det var några gånger jag kände att han ville sakta av men då la jag på skänklarna 1 gång sen var det inget mer med det.

Sen så hittade jag grymmaste tajmingen när jag flyttade och tog hans bakdel på volten. Sen efter skrittpausen tränade jag på skänkelvikningarnas tvärning. Sen gjorde jag en övning att göra skänkelvinkning till mitten och där gå rakt några steg sen skänklevikning för andra skänkeln tillbaka till långsidan igen. Sen även skänkelvikning på diagonalen sen ut rakt och han blev jättefin efter dessa övningar!

I galopparbetet sen vart han också fin men inte lika som när det gick bäst förut men ändå bra tkr jag. Red lite galopp på diagonalen men han blir så stark och öppen i sin form. Sen när man ska sakta av så blir han så skumpig och mest bara springer, formen är åt tjottahejti då också. Men en gång fick vi till det någorlunda ok. Tränade även på att rida honom med så små hjälper som möjligt och ta upp och lyfta ihop handen.

Förut har jag varit tvungen att vara lite bred i handen för att hjälpa honom bära upp sig men nu kan han det bättre i traven och då behöver jag inte ha breda händer längre men har ju tagit det för vana... Så det blir att träna bort! ;) Här kommer ett gäng bilder från dagen! Dock blev det inte så många.




























Travar av JÄTTElång och låg :)




Duktig ponny efter ridpasset! :)







Dessa bilder var de sista någonsin på betet detta år, totalt togs det 1996 bilder denna sommar med Patch! Om man då räknar från när skolan slutat och om man räknar bort Rimbo lägrets bilder. Gör även ett nytt eget album för Brolöten sen :)

Kommentarer
Postat av: Elinore

SV: åh tack :D

2011-07-31 @ 18:53:31
URL: http://etraningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0