Så jag alltid vill att det ska vara

Red dressyr idag igen i gruspaddocken men med sadel på denna gång. Han har seriöst ALDRIG varit såhär fin. Så jävla underbar!! Han var så jäkla fin, direkt efter uppvärmningen alltså bara skritta se till att rakriktningen går bra och böjda spår osv funkar sen jogga fram i trav lättsits och samma där rakriktning ställning böjning såsom serpentiner volter mm och sen i galoppen bara rulla på i lättsits båda varv alltid lång och låg form och få fram ärligt stöd och allt det där. Variera följa fyrkanten och volt i galoppen sen se till att gas och broms fungerar.

Efter detta så skrittpaus och sen var han hur fin som helst hela passet ut! Gjorde alla skolor och han satte dom perfekt, alltså öppna, sluta, skänkelvikningar, osv. Det ända som var lite krångligt var framdelsvändningarna men tillslut blev de också helt okej. Han fick världens framåt bjudninga, han till och med trippade lite lätt i skritten och försökte trava, har aldrig hänt inne i paddock innan och så tänkte han hela tiden framåt.

Fick ett ärligt stöd på bettet hela tiden och han var verkligen underbar i allt, satte alla förutom kanske 1 övergång klockrent och sen gjorde jag halter från traven och han lyfte inte huvudet 1 cm!! Helt sjukt glad jag var, berömde honom massor och sen i vänster galoppen var det den bästa någonsin!!! Han var lika fin i det varvet som vanligtvis i höger!! Sen i höger ännu underbarare så där provade jag att ha honom i en lite högre form.

Nästan allt hänger ju på hans framåt bjudning, hade inte kunnat göra halt från trav om han inte hade haft den. Är så sjukt nöjd med idag, jag vet att allt detta inte är befästat än men han var så grymt fin!! Helt galet verkligen, i slutet provade jag även på några längningar/ökningar i traven på diagonalen och de var grymma! Åh hade värsta bra rytmen, takt balans osv allt bara var helt klockrent! Red mkt övergångar, galopp på diagonaler och shiit va duktig han var idag!! Önskade att jag hade allt på film :P Men var ensam aja huvudsaken var känslan, den var bättre än aldrig förr!♥

2 bilder från senaste gången jag kände att allt gick suveränt, men vi har utvecklats något så enormt sen dess.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0